loading...
ps3 پارسی
reza بازدید : 564 شنبه 14 مرداد 1391 نظرات (0)

کنسول بازی پلی استیشن 3 اسلیم : Playstation 3 Slim







کنسول بازی پلی استیشن 3 اسلیم : Playstation 3 Slim

مشخصات


پردازشگر بسیار قوی برای پردازش بازی های سنگین , هارد در ظرفیت های 120 تا 320 گیگابایت


پردازنده گرافیکی انویدیا با قدرت گرافیکی بالا / با وضوح تصویر1920x1080 پیکسل (HD)


وزن 3.2 کیلوگرم / اجرای دیسکهای Blu-Ray و اجرای فرمتهای avi , divx و ... و فیلمهای dvd
160 گیگ هارد قیمت: 8,190,000 ریال
320 گیگ هارد قیمت: 9,290,000 ریال






ارادو: دیگر زمانه گرافیکهای پائین به پایان رسید.دیگر کنسولهای بازی صرفا کنسول بازی نیستند و چه بسا بسیار قویتر از یک کامپیوتر هم هستند. پلی استیشن 3 دیگر یک کنسول نیست، یک ابر رایانه است که تمام تکنولوژیهای روز دنیا را در خود دارد. اما هنوز پلی استیشن 3 یک دستگاه برای بازی است که با استفاده از دیسکهای 50گیگابایتی و دسته ای نوستالژیک مجهز به سنسورهای شناخت جاذبه و شدت و حرکت، دیگر رویاهایمان را تبدیل به واقعیت میکند.

پلی‌استیشن ۳ (Playstation ۳) به اختصار PS3 یکی از محصولات شرکت سونی از سری پلی‌استیشن و در ادامه موفقیت‌های پلی استیشن ۲ به بازار عرضه شد. این کنسول از هفتمین نسل بازی‌های کامپیوتری است و در ۱۱ نوامبر ۲۰۰۶ در ژاپن و ۱۷ نوامبر ۲۰۰۶ در آمریکا و ۲۳ مارس ۲۰۰۷ در اروپا و استرالیا به طور رسمی وارد بازار شد.

به دنبال شایعات مبنی بر ارائه نسخه جدید از PS3، سونی در کنفرانس Gamescom به طور رسمی PS3 CECH-2000 را در ۱۸ اوت ۲۰۰۹ معرفی کرد. پلی‌استیشن ۳ اسلیم ( که نام آن به طور رسمی PS3 CECH-2000 است) دارای خصوصیاتی از قبیل هارد دیسک ۱۲۰ گیگابایتی قابل ارتقاء و ۳۳٪ کوچکتر، ۳۶٪ سبکتر و ۳۴٪ مصرف برق کمتر نسبت به مدل پیشین خود را دارا می‌باشد. سیستم خنک کنده آن مجددا طراحی گردیده و سل پروسسور آن به ۴۵ نانومتر تغییر یافته است.
قیمت PS3 Slim در آمریکا ۲۹۹$ است و در ۱ سپتامبر ۲۰۰۹ در آمریکای شمالی و اروپا، و ۳ سپتامبر ۲۰۰۹ در ژاپن و استرالیا عرضه گردیده است.

واحد پردازشگر مرکزی
واحد پردازشگر مرکزی در PS3 نوعی از یک پردازنده به نام سل پروسسور (Cell processor) است , همچنین این دستگاه اولین محصولی است که از این نوع پردازند‌ها‌ در معماری آن به عنوان پردازنده مرکزی استفاده شده. سل پروسسور مورد استفاده شده در کنسول PS3 در کلاک ۳٫۲Ghz کار می‌کند و متشکل شده از یک PPE بر اساس ساختار PowerPC و هفت SPE یا دستیار که سازندگان بازی‌ها تنها از شش عدد آن‌ها می‌توانند استفاده کنند زیرا یکی از آن‌ها اختصاصاً در اختیار سیستم عامل خواهد بود. سل پروسسورها برخلاف پردازنده‌های چند هسته‌ای رایج ساختاری نامتقارن دارند و هدف اصلی از طراحی آن‌ها استفاده در سینماهای خانگی , دستگاه‌های بازی و بالاتر بردن سطح کیفی آن‌ها بوده. ساختار آن‌ها از این جهت نامتقارن نامیده می‌شود که به خلاف پردازنده‌های رایج دارای هسته‌های هم تراز و همسان نیستند و از یک هسته اصلی و چند هسته فرعی تشکیل شده‌اند به همین دلیل برنامه نویسی بر روی آن‌ها نسبت به شیوه‌های متداول تا حد زیادی متفاوت است.

دسته‌های پلی استیشن ۳
دسته‌های بازی PLAY STATION 3 نسبت به نسخه قبل خود از نظر ظاهری تغییر چندانی نکرده‌است و فقط دکمه آنالوگ جای خود را به نماد پلی استیشن داده‌اند و دکمه‌های R۲ و L۲ کمی رو به بالا متمایل شده‌اند، نام دسته‌ها از «دوال شوک» به «سیکس اکسیس» تغییر یافته‌است.
درست است که دسته‌های این کنسول از لحاظ ظاهری تغییر چندانی نکرده‌اند اما از لحاظ کارایی این دسته‌ها دارای قابلیت بسیار جالبی به نام سنسیتیو موشن می‌باشند که به کاربر این امکان را می‌دهد که با حرکت دادن این دسته در راستای شش محور بسیاری از آیتم‌های بازی را کنترل کند. نام SIXAXIS هم از روی عملکرد این دسته‌ها برداشته شده که به معنای شش محور می‌باشد. تقریبا از اوایل سال ۲۰۰۸ دسته جدیدی برای این کنسول به بازار عرضه شده این دسته که با نام DUALSHOCK ۳ شناخته می‌شود علاوه بر کارایی‌های دسته نسل قبل دارای شوک هم می‌باشد.

شبکه بازی
در پاسخ به موفقیت‌های مایکروسافت در شبکه Xbox LIVE سونی در سال ۲۰۰۶ در کنفرانس PlayStation Business Briefing meeting در توکیو رسما خبر از راه اندازی شبکه‌ای Online برای PS۳ داد.
پلی استیشن ۳ یک شبکه آنلاین به نام "PSN" دارد که نوعی دنیای مجازی است و در آن بازی خریداری می‌شود، گفتگو می‌شود و...
برای بازی کردن در شبکه PSN شما نباید مبلغی را پرداخت کنید. این کنسول دارای بخشی به نام Internet browser می‌باشد که PS۳ را قادر می‌سازد که همانند یک PC وارد اینترنت شود. برای استفاده از خدمات اینترنت باید کنسول را ثبت نام کنید.

چرا PS3 پیشرفته ترین کنسول بازی جهان است؟
1-Blu-ray (درایو بلو-ری)


 تنها کنسول بازی مجهز به سیستم پخش Blu-ray با تصاویر حیرت انگیز و امکان نمایش فیلم سینمایی با کیفیت بالا و تصاویر دیجیتالی زنده با خروجی 1080 پیکسل HDMI 



2-Best Games (بهترین بازی ها)


پیشرفته ترین و مهیج ترین انواع بازی بر روی دیسک های Blu-ray با گرافیکی شگفت انگیز که به شما حس واقعی حضور در بازی را می دهد.



3- SIXAXIS (دسته بی سیم 6 جهته)


کنترل بی سیم SIXAXIS کنسول PS3 با حسگرهای سریع چرخشی در 6 محور ، حرکتهای طبیعی دست را با دقتی استثنایی به بازی منتقل می کند.


4-Music (موسیقی)


CD های موسیقی خود را بر روی هارد دیسک دستگاه ذخیره و همراه با اطلاعات دریافتی از اینترنت برای هر ترانه و یا آلبوم خود آن را پخش نمایید.



5-Show Photos (نمایش عکس)


PS3 وسیله ای مناسب برای ثبت خاطات شماست. عکسهای خود را از انواع کارت حافظه ، موبایل ، PSP ، دوربین یا از طریق USB بر روی هارد دیسک دستگاه نگهداری کرده و آن را با بالاترین کیفیت نمایش دهید.


6-Browse the Internet (جستجو در اینترنت)


Playstation 3 ارتباط مستقیم با اینترنت را برای شما فراهم کرده و با یکبار اتصال به اینترنت ، به شما اجازه می دهد تمام صفحات روی PC خود را به دستگاه منتقل نمائید.



7- Connect With Friends (ارتباط با دوستان)


با PS3 آنلاین شوید و دوستان اینترنتی خود را شگفت زده کنید.
PS3 نسل آینده ارتباط دوستان با یکدیگر در دنیای دیجیتال می باشد.



8-Download from Playstation Store (خرید از فروشگاه پلی استیشن)


می توانید در بازار PS3 به فهرست جدیدترین بازی های مهیج و نیز آخرین فیلمهای قابل دانلود شدن دسترسی داشته باشید و با فشار یک دکمه ، خرید اینترنتی خود را کامل کنید.



9- Playstation Eye (چشم پلی استیشن)


چشم Playstation یک نوآوری جدید در دوربین های دیجیتال است که بیشترین کارآیی را با PS3 دارد و به شما امکان عکاسی ، ضبط صدا و تصویر و ذخیره مستقیم آنها بر روی حافظه PS3 را می دهد.

PS3 HDD (هارد درایو )


دیسک سخت PS3 از نوع هارد لپ تاپ بوده و به راحتی قابل ارتقا می باشد.



فرمت های پخش


امکان پخش موسیقی ، عکس و فیلم در انواع فرمت های oma , msa , aa3 , AAC , 3gp , MP4 , MP3 , WAV , WAM و بسیاری دیگر.


PSN (شبکه جهانی Playstation )


 شبکه ای امن و بدون هزینه برای همه دارندگان PS3 در سراسر جهان.  


مشخصات کلی:

 

شرکت تولید کننده Sony

سری پلی استیشن سه (PS3)

نوع استفاده خانگی

ابعاد 29x29×6.5 سانتیمتر

وزن 3200 گرم

نوع ورودی بازی BD disc



مشخصات فنی
پردازشگر Cell Processor - PowerPC - Base Core 3.2GHz

پردازنده گرافیكی RSX 550 MHz

كارت گرافیكی Nvidia RSX 256 MB

حافظه 256MB of 3200 MHz XDR Main Ram - 256 GDDR3 Vram

هارد 120 گیگابایت



مشخصات تصویر
وضوح تصویر 1920x1080 پیکسل

نوع صفحه نمایش ندارد



مشخصات کنترل گر
نوع دسته بدون سیم

دسته اضافی بیشتر از 4 دسته تحت شبکه

ویژگی SIXAXIS



اتصالات
شبكه بیسیم Wi-Fi دارد

بلوتوث دارد

USB دارد

شبكه Ethernet دارد

كارت حافظه دارد



سایر مشخصات
بلندگو ندارد

میکروفن ندارد

کیفیت صدا Dolby Digital, DTS

تغذیه برق برق شهری

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    وب سایت ما در چه سطحی می باشد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 24
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 27
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 123
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 188
  • بازدید ماه : 188
  • بازدید سال : 31,651
  • بازدید کلی : 298,814